Folkslag

Sammanfattning:

  • All information om varelserna på lajvet finns inte här, en del finns att ta reda på inlajv och rasförmågor får du reda på när du anmält dig.
  • Rasförmågor är för- och nackdelar med folkslag. Det här kan vara att man har fler kroppspoäng och tål mer skada, att ens folkslag har bra immunförsvar eller att man har magiska inneboende förmågor.
  • Ska du använda magiska förmågor som ditt folkslag har så behöver du ha en magiruna synlig på kroppen. Sigill och markeringar är endast metatekniker för att visa andra spelare att det händer något magiskt.
  • Vill du vara magikunnig eller spela en varelse som inte finns med i den här listan så meddela maila arrangörer i god tid innan lajvet doh@berghemsvanner.se.
  • Spelbara folkslag på Domen över Hjorvard är: Människa, Alv, Dvärg, Hamnskiftare, Knytt, Naturväsen, Rauther, Svartblod, Råttfolk
Magirunan

Det som gör världen levande är de varelser som bor i världen. Settingen grundar sig i vikingafantasy och likt vår nordiska folktro och arv så vill vi att de varelser som finns i världen ska vara invävda i världens verklighet. De varelser som finns har sina egna historier, skrock och står inte på egna ben. Världen är levande och nya saker kan uppstå i vår gemensamma sandlåda som utgår från grunden vikingafantasy. Om du vill spela en varelse som inte står beskriven så tar du kontakt med arrangörerna via mail doh@berghemsvanner.se innan du anmäler karaktären till lajvet. Det här gäller främst då vissa varelser har inneboende förmågor och således även krav som du behöver tänka på om du ska spela någon av dessa varelser. Om du spelar en varelse som inte är mänsklig så vill vi att det ska synas.